Postai egyetemes szolgáltatással kapcsolatos fogyasztói igények és elégedettség

Az NMHH Postai Főosztályának megbízásából az Infrapont reprezentatív felmérésen alapuló kutatást végzett az egyetemes postai szolgáltatásokkal kapcsolatos fogyasztói igények megismerése és az elégedettség mérése céljából.

A projekt keretében sor került nemzetközi információk és tapasztalatok gyűjtésére és feldolgozás az egyetemes postai szolgáltatással kapcsolatos szabályozás és a fogyasztói igények felmérése terén. A kutatás eredményei egy 1000 fős reprezentatív lakossági és egy 300 fős kkv mintára támaszkodnak. Az egyszerű elégedettség mérésen túl a tanulmány teszteli a fogyasztók reakcióit az egyetemes szolgáltatás szintjének növelését illetve csökkentését jelentő szabályozási alternatívákkal kapcsolatban. A fogyasztói preferenciák erősségére alapján értékeli az anyag a reálisan felmerülő szabályozási alternatívák bevezetésének indokoltságát, illetve ez alapján javaslatot fogalmaz meg a postai egyetemes szolgáltatás tartalmának lehetséges változásaira vonatkozóan.

A tanulmány letölthető az NMHH honlapjáról.